Filmrecensie: Lovesick (2014)

3nwqLovesick is een realistische  komedie drama film met Matt LeBlanc als Charlie in de hoofdrol. Deze film gaat over obsessie, jaloezie en onzekerheid op het gebied van liefde. De film opent met een verhaal dat door de vriend van Charlie wordt verteld. Hij legt de definitie uit van het begrip liefdes-ziek: 1. Zo diep getroffen door liefde derhalve niet in staat tot normaal gedrag. 2. Exposeren van verlangen naar geliefde. Hij stelt charlie voor in een paar woorden die vervolgd worden met een paar beelden waar te zien is dat zijn hart meerdere keren gebroken is en wat spullen weg doet die hij ooit cadeau heeft gekregen. Matt LeBlanc zet zijn rol als Charlie goed neer. Hij komt als een depressieve man geloofwaardig over en je voelt ook echt aan dat hij klaar is met de liefde. Ondertussen leeft hij zijn leven als hoofddirecteur op een basisschool en in zijn vrije tijd doet hij zo min mogelijk dingen. Af en toe sport of een erotische film kijken met zijn oude eenzame buurman kan nog net geen kwaad. De film wordt op bepaalde momenten als het ware gepauzeerd, omdat je dan eerst iets anders moet weten voordat het verhaal weer verder afspeeld. Eerst wordt er iemand voorgesteld, dan wordt er extra informatie toegevoegd aan de verhaallijn en als laatste neem je een kijkje in de gedachte van Charlies beste vriend Jason Kerwick.

lovesick002-860x280

Verhaal

Charlie Darby (Matt LeBlanc, Friends, Joey) heeft alles wat zijn hartje begeert: een fijne baan, vrienden en familie. Het enige waar het hem aan ontbreekt is een relatie. Elke keer als de liefde in het spel komt, raakt hij in de war. Wanneer Charlie Darby verliefd wordt dan kan hij niet meer helder denken en wordt hij erg achterdochtig en jaloers. Na de zoveelste misser op liefdesgebied besluit hij vrouwen waar hij verliefd op kan worden af te zweren. Het laatste wat hij nog wil doen is daten met vrouwen waar hij niet verliefd op kan worden. Maar dan ontmoet hij de perfecte vrouw Molly (Ali Larter). Hij besluit liefde nog een kans te geven, maar dit loopt al snel uit de hand. Charlie is helaas zo jaloers dat hij zich allerlei scenario’s in zijn hoofd haalt wanneer Molly alleen al met een andere man praat. Hij is erg obsessief en stalkerig. Carlie vraagt zijn collega en beste vriend Jason Kerwick (Adam Rodriguez) meerdere malen om advies en valt hem lastig met de negatieve gedachtes die hij heeft. De vraag is hoe Charlie zich dit keer weet te redden. Lukt het hem om van al die negatieve gedachtes af te komen?

Lovesick-03-1Als je Matt LeBlanc al kent van  de tv series Friends en Joey (spin-off van Friends), dan zit je bij deze film al snel goed. Je kan als kijker wel een beetje de reacties en slappe grappen verwachten van Matt. Het enige verschil is dat hij in deze rol wat meer serieuzer en inteligenter overkomt. Zijn rol als Joey Tribiani in de tv serie Friends en Joey  is een stuk komischer omdat hij daarin nogal dom is en bepaalde situaties erger maakt zoals ze al zijn. Hij speelt de rol als een beginnende acteur die het wil gaan maken als één van de beste film acteurs en schitteren naast alle andere filmsterren. Daarnaast heeft hij een leuke vriendengroep waarmee hij bizarre dingen meemaakt. Verder heeft Matt Leblanc ook in de tv serie Episodes gespeeld. In deze serie speelt hij zichzelf. Een acteur genaamd Matt LeBlanc die lichte trekjes heeft van Friends en Joey. Lovesick is een hele andere kant van Matt LeBlanc wat acteren betreft en ook leuk om er naar te kijken.

tumblr2_nj05049SBy1qdsg5oo1_1280

lovesick_ali_larter_matt_leblancLovesick is een film met een hedendaags probleem als onderwerp. Iedereen kan het meemaken of is al liefdes-ziek geweest. Ik vond Lovesick wel een leuke film. Ik had eigenlijk wel meer komedie verwacht van Matt LeBlanc maar aan de andere kant heb ik me toch kunnen vermaken en weer een andere kant gezien van de acteur. Het verhaal was goed en ik voelde de obsessie en achterdochtigheid van Charlie echt op me afkomen en schaamde me zelfs bijna voor zijn domme acties. Hoe langer je naar de film kijkt hoe duidelijker Charlies karakter wordt. De gedachtes die Charlie heeft zijn redelijk realistisch en op een bepaalde manier voel je ook een beetje mee met Charlie en lijkt het alsof hij in de meeste gevallen ook echt gelijk heeft. Lovesick was echt de moeite waard en is voor herhaling vatbaar. Ik geef deze film een 7.

Bekijk hier de trailer:

Permanente koppeling naar dit artikel: https://denk-raam.nl/filmrecensie-lovesick-2014/