Helpdesk verzekeraar scoort slecht

De Nederlandse zorgverzekeringsmaatschappijen beantwoorden vragen van consumenten snel, maar onnauwkeurig. Meer dan 50 procent van hun antwoorden is onjuist. De Consumentenbond nam 23 klantenservices onder de loep.

De Consumentenvereniging liet een mysterieverzekerde vijf vragen stellen aan 23 helpdesks, zowel telefonisch als in een mail. Unive en de Amersfoortse scoorden het matigst. Kiemer behaalde het beste cijfer: een 8.

Wel zijn de verzekeraars dus erg snel. Aan de telefoon bedraagt de wachttijd gemiddeld iets meer dan 60 seconden. Per mail kreeg de bond binnen twee dagen een antwoord.

Bron: RTL Nieuws, dinsdag 28 oktober 2014

 

Permanente koppeling naar dit artikel: https://denk-raam.nl/helpdesk-verzekeraar-scoort-slecht/

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.